Повежите се са нама

медиј

Кремљ забрањује медије ЕУ

ОБЈАВИ:

објављен

on

Русија је забранила 81 медиј са седиштем у ЕУ, тврдећи да „систематски шире лажне информације о напретку специјалне војне операције [руска инвазија на Украјину]“.

Руско министарство спољних послова објавило је одлуку у уторак (25. јуна) као одговор на ограничења ЕУ која су постављена руским пропагандним медијима.

Руска забрана онлајн односи се на националне емитере и новинске организације у Аустрији, Чешкој, Естонији, Грчкој, Финској, Француској, Ирској, Италији, Летонији, Литванији, Малти, Холандији, Португалу, Шпанији и Шведској, али не и Немачкој или Пољској .

Кремљ је такође забранио неколико најпознатијих листова у Европи, укључујући Берлингске у Данској, француски Ле Монде и Либератион, немачки ФАЗ, Дер Спиегел и Дие Зеит, Ирисх Тимес, Ла Репубблица у Италији, НРЦ у Холандији, и Ел Паис у Шпанији.

Четири медија фокусирана на ЕУ, Агенце Еуропе, Политицо и ЕУОбсервер у Бриселу и РСЕ/РЛ у Прагу, укључена су у забрану.

Москва није навела друге медије који су фокусирани на ЕУ, као што су ЕУ Репортер, Еурацтив или Еуроневс.

Руска влада је такође поштедела све проруске медије у Мађарској, са изузетком једног независног медија, 444.ху.

Министарство је ту акцију описало као „зрцалну и пропорционалну“ реакцију на мере ЕУ против руских медија.

„Уколико се укину ограничења за руске медије, и руска страна ће преиспитати своју одлуку у односу на поменуте медијске оператере“, саопштила је руска амбасада.

ЕУ је у понедељак ставила на црну листу четири руска пропагандна канала: Глас Европе, РИА Новости, Известија и Росијска газета.

У недавној истрази белгијских, чешких и пољских обавештајних служби, Глас Европе, са седиштем у Прагу, оптужен је за подмићивање посланика ЕП да делују у име Русије. Ово се још истражује.

Раније је ЕУ забранила руске станице Катехон, Первии Канал, РЕН ТВ, Русија 1, Русија 24, Спас ТВ, Спутњик, Руссиа Тодаи, Тсарград ТВ и бројне њихове подружнице.

Такође је ставио на црну листу преко 100 руских појединаца због промовисања пропаганде, укључујући главну уредницу РТ-а Маргариту Симоњан и ТВ водитеља Владимира Соловјева.

Према париској групи Репортери без граница (РСФ), Русија се налази при дну света по слободи штампе (162. од 180). Интернет страница РСФ-а је такође блокирана у Русији.

Вера Јоурова, комесарка ЕУ за вредности, изјавила је на Кс да је забрана руских медија непотребна одмазда.

„Пропагандни извори које финансира Русија и који шире дезинформације као део руске војне стратегије нису исто што и независни медији. Демократије то разумеју“, приметила је она.

Поделите овај чланак:

ЕУ Репортер објављује чланке из разних спољних извора који изражавају широк спектар гледишта. Ставови заузети у овим чланцима нису нужно ставови ЕУ Репортера.
НАТОПре КСНУМКС дана

О не Џо, реци да није тако! Бајден назвао Зеленског „Путином“

Posao Пре КСНУМКС дана

Царстен Хеуер постаје нови потпредседник компаније ВинилПлус

ПољскаПре КСНУМКС дана

Јеврејски лидер одбацује порицање бившег премијера о умешаности Пољске у Холокауст

КонкуренцијаПре КСНУМКС дана

Комисија прихвата обавезе компаније Аппле да отвори приступ технологији „тап анд го“ на иПхоне уређајима

Кохезиона политика ЕУПре КСНУМКС дана

Позив новим лидерима ЕУ да ојачају регионалну помоћ, а не да је користе само за управљање кризама

КарибиПре КСНУМКС дана

Карипски инвестициони форум наставља да ствара могућности за већа улагања у региону

Posao Пре КСНУМКС дана

Тражите повећање плате? Стручњак за људске ресурсе о најбољим начинима преговарања о повећању плата

ЗдрављеПре КСНУМКС дана

Одвојите 30 секунди да подржите приступ дијагностици туберкулозе

Трендови